Commocore nadaje z AmsterdamuDrukuj stronę

2018-08-08

We wszechświecie jest tyle przystani, ile jesteśmy tylko w stanie zobaczyć oczami naszej wyobraźni.

Po trzech latach aktywności w Dublinie, jak kosmiczni nomadzi Commocore przemierzyło bezkresne morza galaktyk, by osiąść w nowym miejscu, w Amsterdamie. Czas wysłać sygnał, częstotliwość nastawiona, znowu nadajemy!

Przenieśmy się w czasie i przestrzeni do początku roku 2017, kiedy miało miejsce ostatnie podsumowanie.

Wtedy właśnie narodziła się idea, by najbliższy czas poświęcić rozwijaniu kilku projektów open source. Głównym celem przyświecającym temu przedsięwzięciu było położenie fundamentów pod przyszłe produkcje. Stąd też, repozytorium Commocore wzbogaciło się o kilka bibliotek / algorytmów, które odegrały znaczącą rolę dla obecnie budowanych projektów.

Najważniejszą inwestycją był framework do testów jednostkowych c64unit. Dzięki zbudowaniu solidnej podstawy przez stworzenie możliwości poddania programu testom, praca nad kolejnymi projektami okazała się o wiele szybsza i stabilniejsza. Gdy testy są w stanie wykryć nieprawidłowości, pozostaje tylko skupić się na przyjemnej części procesu tworzenia. I tak, framework c64unit ułatwił zbudowanie kilku algorytmów, z powodzeniem zaimplementowanych w obecnie powstających produkcjach.

Pierwszym z nich jest  algorytm A-star pathfinding, który wykorzystany został w grze Steel Duck i trzeba przyznać, że spisuje się na medal!

Następnie powstała biblioteka 6502 JSON Parser. Bez testów jednostkowych, napisanie w pełni działającego parsera byłoby żmudnym i uciążliwym procesem. Biblioteka ta została wykorzystana w obecnie tworzonej grze CommodoRex do wysyłania wyników gry w trybie online, by zmierzyć się z graczami z całego świata! Udostępniony został również HTTP Client, który korzysta z biblioteki http64 z dodatkową implementacją metody POST. Wszystkie te projekty są typu open source, mam nadzieję więc, że znajdą zastosowanie w naszej społeczności.

Oprócz tego, w repozytorium znalazło się kilka porad i plików konfiguracyjnych do organizacji środowiska deweloperskiego oraz Petscii, mała biblioteka PHP pomagająca w dostosowywaniu stron internetowych do wyświetlania na przeglądarkach C64 takich jak na przykład Contiki.

W tym roku Commocore zamierza wydać darmową grę CommodoRex, ze wspomnianą możliwością pobierania i wysyłania wyników w trybie online, więc już teraz uzbrójcie się w kartę ethernetową do Waszego Commodore jeżeli jeszcze jej nie macie!

Prace nad grami Steel DuckCryme i nieśmiertelnym Meonlawel wciąż posuwają się małymi kroczkami do przodu, jednakże gry te nie zostaną na pewno wydane w 2018. Na nie jednak poświęcony zostanie pozostały czas w tym roku. Lwią część czasu pochłonęła przeprowadzka i zadomowienie się w Amsterdamie, i dopiero teraz mogę na spokojnie wrócić do realizacji otwartych projektów.

Commocore zadomowiło się także na oficjalnym kanale YouTube, więc w przyszłości możecie spodziewać się więcej filmów, m.in. jak pracować z c64unit oraz kilku recenzji gier na C64.

Zachęcam do wspierania inicjatyw Commocore i mam nadzieję, że projekty open source będą dla Was przydatne ułatwiając pracę nad Waszymi projektami i zapewnią Wam dużo dobrej zabawy! Stań się częścią tej galaktyki.

Copyright © 2011-2019 Commocore.
All rights reserved.